WordPress database error: [UPDATE command denied to user 'nonstopstd_2'@'10.254.34.38' for table 'blog_options']
UPDATE blog_options SET option_value = 'O:8:\"stdClass\":4:{s:12:\"last_checked\";i:1544488037;s:15:\"version_checked\";s:3:\"2.3\";s:8:\"response\";s:7:\"upgrade\";s:3:\"url\";s:30:\"http://wordpress.org/download/\";}' WHERE option_name = 'update_core'

agencja interaktywna Warszawa Bydgoszcz - nonstop studio blog » Blog Archive » Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa

poniedziałek, 22 październik w dziale sekrety tworzenia

Przeglądając ostatnio magazyn Press znalazłem ciekawy artykuł dotyczący reklamy kontekstowej. Według badań amerykanskiej firmy iProspect niemal połowa internautów kończy przeglądanie wyników w wyszukiwarce internetowej na pierwszej stronie, dopiero co ósma osoba kończy na stronie trzeciej. Widać tu, jak istotne dla firm prowadzących e-biznes jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwarek internetowych. Największe wyszukiwarki (Google, Netsprint czy Onet) widząc rosnące zapotrzebowanie na reklamę internetową wyszły naprzeciw potrzebom swoich użytkowników i tak narodził się pomysł reklamy kontekstowej.

Taka reklama zapewnia znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a co za tym idzie - łatwiejsze zdobycie potencjalnego klienta. Reklama typu kontekstowego powinna byc powiązana tematycznie z wyświetlaną stroną lub umiejscowiona obok wyników wyszukiwania w wydzielonej ramce zwanej np. w Onecie “boksem“. Poprzez zastosowanie mechanizmu kontroli stylistyki emisji, daje reklamodawcy możliwość wyboru serwisów i kategorii, w jakich reklama ma być widoczna. Korzystne warunki płatności oparte o zasadę Pay-Per-Click powodują szybki rozwój popularności reklamy kontekstowej. Zawartość boksów jest uzależniona w wyszukiwarkach od poszukiwań internautów, natomiast na stronach partnerskich od treści serwisów.

Reklama kontekstowa skierowana jest do wszystkich klientów-reklamodawców praktycznie bez względu na posiadany przez nich budżet. Reklamodawca podaje tytuł i opis promowanego serwisu, a także adres oraz listę słów kluczowych. Istotne jest tu podanie listy słów kluczowych powiązanych z tematyką, jakiej będzie poszukiwał użytkownik, a zarazem na tyle oryginalnych fraz, aby uniknąć zbędnych kliknięć. Często bywa, iż dane słowo może być użyte w zupełnie innym kontekście niż było zakładane przez reklamodawcę. I tu także usługodawcy wyszli naprzeciw klientom. Aby zapobiec sytuacjom, kiedy człowiek poszukujący informacji na temat meczu piłkarskiego Polska - Bułgaria zobaczy reklamy wycieczek turystycznych do Bułgarii, reklamodawca może zastosować filtry blokujące wyświetlanie reklamy w określonych kategoriach tematycznych.

reklamakontekstowa04.jpg
Przykład reklamy kontekstowej w Independent.pl

Część usługodawców daje swoim klientom możliwość sprecyzowania lokalizacji, na jakiej ma być wyświetlana reklama. Jest to geotargetowanie. Tego typu rejonizacja reklamy ma swoje duże zalety. Firma, która sprzedaje okreśony produkt i chce trafić do konsumenta z danego obszaru, nie płaci za zbędne kliknięcia z innego regionu, a sama reklama nie jest wyświetlana poza ściśle określonym obszarem. Jak to działa Wykorzystywany jest tu adres IP użytkownika. Każdy z nas posiada indywidualny adres IP typowy dla obszaru, na jakim się znajduje. Bazując na tych danych usługodawca selekcjonuje miejsca wyświetleń reklamy.

Nasuwa się tu jeszcze jedno pytanie: co z nieuczciwą konkurencją sztucznie wywołującą kliknięcia na naszą stronę? Usługodawcy są przygotowani także na to. Zabezpieczyli się przed nieuczciwością - ich systemy są zdolne do identyfikowania kliknięć emitowanych cyklicznie przez nieuczciwą konkurencję. A jak - o tym być może niedługo…

Polecam także lekturę artykułu źródłowego Press 09/07.

Odpowiedz

  • Security Code:

    Emocni - Tworzenie stron internetowych Bydgoszcz